Roca llança la desena edició del seu concurs internacional de disseny, jumpthegap®

Després de 9 edicions amb més de 26.000 participants de 150 països, torna jumpthegap®, que convida els millors talents en arquitectura i disseny a trobar solucions creatives per a la cambra de bany. La desena edició marca una nova etapa al desenvolupament del concurs internacional de disseny de Roca, impulsada pels reptes als quals ens enfrontem avui com a individus i com a societat. 

A partir de 2021, jumpthegap® desafiarà arquitectes i dissenyadors d’arreu del món a crear solucions per a la cambra de bany que abordin i promoguin els objectius establerts per l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides. Una evolució de l’enfocament més conceptual i futurista de les edicions anteriors, amb més èmfasi en temes que necessiten una resposta immediata, i que segueix a l’edició especial de l’any passat dedicada a les noves realitats de la covid-19. 

“El concepte de 'futur' ha canviat”, afirma Marc Viardot, Corporate Marketing and Design Director de Roca Group. “Hi ha nous desafiaments provocats per la pandèmia, mentre que d’altres són d’importància creixent i vital, com la preservació del planeta, el recolzament a la seva diversitat o la lluita contra les desigualtats. jumpthegap® ha evolucionat per donar una resposta més directa a aquests temes, buscant idees tecnològicament viables, aportant valor afegit a la innovació i mostrant diversitat, sostenibilitat, atemporalitat i adaptabilitat, valors que sempre han format part de l’ADN de Roca”, afegeix.

El concurs, que s’organitza en col·laboració amb Barcelona centre de Disseny, es divideix ara en quatre noves categories: Benestar i salut, dissenys que aporten nous nivells de ocnfort i tranquil·litat a usuaris i clients, fomentant l’equilibri i l’harmonia; Disseny neutral, projectes que aborden amb ingeni la diversitat (ètnica, corporal, de gènere, edat, etc) i l’àmplia gamma de capacitats mostrades pels éssers humans; Aigua i energia, projectes que fomenten l’ús intel·ligent i conscient dels recursos planetaris; i Crisi i emergència, dissenys que aborden un context de crisi permanent a través de materials i tecnologies àgils, factibles i reproduïbles, a qualsevol mercat geogràfic.

Els projectes seran avaluats per un jurat de professionals de renom, liderat per l’arquitecte japonès i guanyador del Premi Pritzker 2014 Shigeru Ban (president del jurat), i que també compta amb Somi Kim, directora sènior de solucions per la cura de l salut a Johnson & Johnson (J&J) Design; Paul Priestman, dissenyador, president de PriestmanGoode; Andrea Trimarchi i Simone Farresin, fundadors de l’estudi de disseny Formafantasma; Deborah Seward, directora del Centre Regional d’Inofrmació de les Nacions Unides a Bèlgica; Mariana Amatullo, presidenta de Cumulus International Association of Universities and Colleges of Art, Design and Media; Isabel Roig, directora executiva de Barcelona centre de Disseny i presidenta de World Design Weeks; i Marc Viardot, Corporate Marketing and Design Director de Roca Group.

Dates importants i premis

Es convida als participants a que presentin els seus dissenys a www.jumpthegap.net entre el 3 de maig i el 6 de setembre, ja sigui individualment o en grups de dos.

Els guanyadors es donaran a conèixer en una cerimònia virtual el 6 de juliol, on s’entregaran un total de 13 premis: quatre premis de 2.000€ pel guanyador de cada categoria, vuit premis de 500€ pel 1r i 2n finalista de cada categoria i un gran premi de 5.000€ pel projecte “Best of the Best”, seleccionat entre els quatre guanyadors.

No obstant, la desena edició de jumpthegap® no acabarà amb la cerimònia d’enterga de premis. Continuarà el 2022 amb una sèrie de taules rodones públics i debats que exploraran solucions innovadores per un futur més sostenible, i on els finalistes i guanyadors d’enguany tindran la possibilitat de parlar sobre els seus innovadors projectes.

Article següent

Newsletter