Per Nadal, emblemàtics!
El Barcelona Centre de Disseny (BCD), amb el suport de la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona, llança una acció única per promocionar i posar en valor els comerços emblemàtics de Ciutat Vella. Aquesta iniciativa, que forma part de la campanya de Nadal, conecta el patrimoni comercial, arquitectònic i cultural de la ciutat amb la innovació i el disseny, reforçant la identitat i la singularitat d’aquests establiments.
Una lluminària singular i única per a cada establiment El projecte contempla la creació d’un rètol lluminós dissenyat per l’equip Emiliana Design Studio. El rètol al·ludeix a les dites catalanes que tradicionalment diem per Nadal, però alhora afegeix un seguit de frases que destaquen els productes i valors més representatius d’aquests locals.
Aquestes peces úniques decoraran els aparadors d’un total de 12 comerços emblemàtics, cadascun amb una llarga tradició i un fort arrelament al seu barri. Participen:
Gòtic:
- Cafè de l’Òpera – La Rambla, 74
- La Colmena – Plaça de l’Àngel, 12
- Herboristeria del Rei – c. del Vidre, 1
- Los Caracoles – Escudellers, 14
Born
- Casa Gispert – Sombrerers, 23
- Pastisseria Brunells – Princesa, 22
- Torrons La Campana – Princesa, 36
- El Xampanyet – Montcada, 22
Raval
- Granja Viader – Xuclà, 4
- Bar Marsella – Sant Pau, 65
- Bar Muy Buenas – Carme, 63
- La Italiana – Bonsuccés, 12
Una ruta per gaudir i participar A partir del 28 de novembre i fins al 7 de gener de 2025, els ciutadans estan convidats a fer la ruta pels 12 establiments per descobrir aquests rètols lluminosos i conèixer la història i singularitat de cada comerç. Els participants podran involucrar-se de dues maneres:
- A Instagram: Capturant i compartint imatges de les frases que apareixen als rètols amb les etiquetes de la campanya.
- De manera offline: Omplint una postal amb les frases que trobin als rètols, disponible als mateixos establiments.
Totes les participacions entraran en el sorteig d’un lot de Nadal, cortesia dels comerços participants.
La campanya es reforçarà amb un display i un adhesiu amb la informació de la iniciativa, la ruta i el sorteig i la història de cada establiment, un QR i que remet al reportatge “Va passar aquí” de Betevé.
L’acte de descoberta d’aquests rètols tindrà lloc el 10 de desembre i estaran visibles fins al 7 de gener de 2025.
Aquesta acció no només promou el comerç local, sinó que també posa en valor el disseny sostenible, el consum responsable i la diversitat, valors essencials de la Barcelona actual.
Fes la ruta pels establiments més emblemàtics de Ciutat Vella i guanya un lot de Nadal!