Inspired in Barcelona: SPA va rebre 15.500 visitants durant la Milano Design Week 2023

Acaba d'acabar la seixanta-una edició del Salone del Mobile de Milà, acompanyat del Fuorisalone, que en aquesta edició s'ha ampliat fins a cobrir gairebé tota l'àrea de la ciutat.

Com sabem, el disseny es basa en metàfores, i Inspired in Barcelona: SPA, el projecte realitzat per l'arquitecte i dissenyador Guillermo Santomà, impulsat per la Generalitat de Catalunya (ACCIÓ - Catalonia Trade & Investment) i Regidoria de Turisme i Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona i el Disseny Hub Barcelona, organitzat per BcD - Barcelona centre de Disseny i amb SIMON com a Concept Partner, és precisament això: d'una banda, la llum i el seu poder per transformar els espais i materials que l'envolten, i de l'altra, el potencial del sector de la il·luminació a Catalunya i Barcelona.

L’Església de Santa Maria del Carmine va comptar amb la presència de nombrosos convidats internacionals a l’acte inaugural i durant tota la setmana, 15.500 visitants van connectar amb la instal·lació. Aquestes xifres són la confirmació que les habilitats artístiques de Santomà i el seu projecte realitzat amb la col·laboració de  vuit empreses d'il·luminació catalanes han fet una representació de 360 graus de la potència del sector de la il·luminació a Catalunya. Tant o més important ha estat la col·laboració conceptual del nostre partner, SIMON, que, amb la seva vocació tant de recerca tecnològica com d'expressió artística, aposta per investigar la cultura de la llum intrínsecament lligada als espais on vivim.

La instal·lació Inspired in Barcelona: SPA ha estat, doncs, un espai arquitectònic on Santomà ha treballat la llum com a matèria, desplegant-la a múltiples nivells, ha explorat freqüències visuals i tèrmiques, i les ha posat en contacte amb els cossos, tant arquitectònics com humans, i amb diferents pells. La intenció de Santomà ha estat investigar com actua la llum i la seva capacitat transformadora, esculpint noves formes, modificant-ne la morfologia, en una relació sempre fluida i canviant.

SPA ha estat una instal·lació completament experiencial amb diverses zones: un spa de fang argilós; una muntanya de grava volcànica escalfada per llums infraroges; una llitera de cromoteràpia sobre la qual es difractava la llum i, segons color i freqüència, actuava de manera diferent en contacte amb la pell; també hi ha hagut un punt fred que congelava la humitat ambiental i el cos percebia el contrast de temperatura, activant-ne el flux sanguini, i una malla de llum ultraviolada al sostre, sovint electromagnètica fora de l'espectre visible, que tenyia de blau l'espai alhora que el desinfectava, recalcant una nova funcionalitat de la llum.

ProtoPixel ha estat el soci tecnològic de Inspired in Barcelona: SPA, on també han col·laborat les següents empreses d'il·luminació: Bover, Estiluz, Faro Barcelona, Lamp, Marset, Parachilna i Vibia.

La festa d'inauguració va ser un tot un èxit de convocatòria on vam poder oferir als convidats una copa de cava Mastinell, el nostre Opening Partner.

A l’edició d’enguany de la Milano Design Week han participat 36 empreses catalanes, entre la fira i el Fuorisalone.

L’objectiu de la iniciativa Inspired in Barcelona és promoure internacionalment el sector del disseny de Catalunya i la marca Barcelona amb valors com la creativitat, el disseny, l’arquitectura i les tendències.

Inspired in Barcelona tornarà a la Milano Design Week al 2024 amb una nova exposició.

Per a més informació visiteu www.inspiredinbarcelona.com i el compte d'Instagram @inspiredinbarcelona.

Article següent

Newsletter