Els clústers catalans uneixen esforços per donar suport a les empreses contra els efectes de la COVID-19

Els clústers catalans hem unit forces per donar-vos suport a les empreses contra els efectes de la COVID-19 impulsant una plataforma per compartir informació i oferir serveis transversals que permetin abordar els efectes de la crisi de la COVID-19. En aquest sentit, les properes setmanes realitzarem un cicle formatiu de seminaris online sobre teletreball, finançament, aspectes legals i normatius i competitivitat empresarial.

Aquest cicle s'inicia amb sis seminaris en format webinar d’una durada de 60 a 90 minuts, que posteriorment tindran continuïtat amb noves propostes adreçades a la transferència d'informació sobre aspectes rellevants per a la gestió empresarial en el marc de la situació derivada de la pandèmia de la COVID-19. Al final de cada actuació, els participants podran fer preguntes i resoldre dubtes després de les respectives exposicions.

Les xerrades són exclusives per als membres dels diferents clústers que les han organitzat. Trobareu l'enllaç d'inscripció després de la descripció de cadascuna.  

En el primer webinar, que es farà el 25 de març, Cristina Alcaraz de Laboralis abordarà quins procediments cal prendre per tramitar mesures laborals. Inscripció.

En el segon, que es durà a terme el 26 de març, Àlex Rodríguez de Marsbased, tractarà sobre el teletreball i els recursos humans, centrant-se en com reorganitzar processos, bones pràctiques de salut i benestar en teletreball. Inscripció.

En el tercer seminari, que es farà el 30 de març, Oriol Sans (ACCIÓ), Argelia Garcia (ToGrowfy) i Judith Porredon (Deloitte) se centraran en el finançament públic i privat, ajuts i liquiditat de les empreses. En aquesta sessió es detallaran les línies de finançament específiques, com ajornar el pagament d’impostos o com garantir la liquiditat. Inscripció.

El quart tindrà lloc l’1 d’abril i es parlarà sobre competitivitat empresarial mitjançant la digitalització i el Big Data. L'encarregat d'impartir la lliçó serà Roger Agustín, CEO & Co-Founder de Prenomics. Inscripció.

El 3 d’abril, Guillem Hors, Associate a JMAE, durà a terme el cinquè seminari que tractarà aspectes legals i normatius. El programa preveu abordar temes legals sobre contractes amb clients, proveïdors i companyies d’assegurances, garanties de subministraments i indicacions de com implementar i beneficiar-se de les mesures aprovades pel govern. Inscripció.

El webinar del 6 d'abril abordarà el tema de la salut emocional en aquest moment de cirsi. L'encarregat de d'impartir el seminari serà el Dr. Lluís San, psiquiatra consultor sènior del Parc Sanitari Sant Joan de Déu. Inscripció.

Després del descans de Setmana Santa se celebrarà el setè webinar, el dimarts 14 d'abril, i es parlarà sobre les eines Microsoft per treballar online, per conèixer i aprofitar tot el potencial d'eines que ens són properes i que ens faciliten seguir treballant durant el confinament. Es facilitarà una visió general d'Office 365 (OneDrive, Teams, OneNote i Planner) i es compartirà com fer extracció de dades i informes amb Excel o PowerBI. Inscripció.

El vuitè webinar se celebrarà el 16 d'abril i tractarà la comunicació com a eina clau per seguir sent visible, diferencial i proper en temps de crisi. Inscripció.

La ciberseguretat en temps de teletreball serà la temàtica del novè webinar, que tindrà lloc el 21 d'abril a càrrec de Javier Hijas, de Davinci Group. Inscripció.

El dia de Sant Jordi, el 23 d'abril, parlarem sobre les claus laborals per a l'empresa davant de la crisi de la Covid-19 amb Jorge Monclús i Elisabet Calzada, advocats de Cuatrecasas. Inscripció.

Al webinar que es durà a terme el 28 d'abril es debatrà sobre l'impacte que tindran les tecnologies en els processos lligats al teletreball després de la crisi actual, tant des del punt de vista tecnològic, com des de la gestió humana en aquest nou paradigma. Els ponents seran Laia Congost, Directora de màrqueting i comunicació de Smartcex, i Raúl Bellmunt, CEO & Cofounder d'Apps Implantadores. Inscripció.

El 30 de abril Mariano Lesser, CDO & Partner en Aktiva Brand Experience Design, donarà consells per tal que les empreses es reinventin en aquesta nova realitat que ens toca viure i planifiquin bé la seva comunicacióInscripció.

El dimarts 5 de maig Santi Sánchez de The eTailers abordarà les oportunitats i amenaces del comerç electrònic en el context actual de pandèmia. Inscripció.

El 7 de maig Fail Fast Studio organitza un webinar enfocat a una part més pràctica: com fer design thinking en remot. Ian Gehlhaar, fundador de l'estudi, parlarà sobre tècnicas i eines, així com de mètodes per explorar, idear i prioritzar noves oportunitats i idees de negoci. Inscripció.

El dimarts 12 de maig Jordi Royo, psicòleg i director clínic d'Amalgama7, ens parlarà, en el context emocional de joves i adolescents, de les dificultats amb les quals es troben degut a la situació excepcional creada per la COVID 19 i que els impacta als seus estudis i relacions socials. També es donaran eines de suport emocional i com afrontar situacions en positiu. Inscripció.

El dijous 14 de maig Xavier Lesauvage ens explicarà què estan replantejant-se les empreses amb la crisi actual en relació al model comercial, de nogoci i de forma de treballar, i com la innovació i l'emprenedoria estan directament lligats a sortir exitosos d'aquesta situació. Inscripció.

Com queden els costos de l’energia un cop es reprengui l’activitat a les nostres empreses? Com afectaran els canvis de producció en la meva factura energètica? Oriol Barber, consultor en eficiència energètica a DEKRA Industrial ens respondrà totes aquestes qüestions el divendres 15 de maigInscripció.

El 10 de juny l'Oriol Ventura, de l'empresa Ovicuo Design compartirà durant el webinar amb els assistents aspectes com ara el grau de permanència de les transformacions dels espais, els espais psico-saludables, la prevenció, la nova zonificació i distribució, normes i consells més enllà de les normatives, la tecnologia empàtica i nous usos i noves relacions amb els excedents d'espais. Inscripció.

L'organització d'aquestes jornades ha estat gràcies a Barcelona centre de Disseny, Beauty Cluster Barcelona, Catalonia Gourmet, Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya, CENFIM Furnishings Cluster, Clúster Audiovisual de Catalunya, Clúster Bioenergia Catalunya, Clúster Digital, Catalonia Logistics, ClusterMoto, Clúster Salut Mental Catalunya, Catalan Water Partnership, Edutech Cluster, Foodservice Cluster, Habitat Cluster Barcelona, INDESCAT Catalan Sports Cluster, INNOVI Clúster Vitivinícola Català, Kid's Cluster, Leather Cluster Barcelona, Mav, Modacc, Packaging Cluster, railgroup, Secartys i Secpho. També han rebut el suport de Catalonia Clusters i ACCIÓ.

Article següent

Newsletter