El concurs de disseny internacional jumpthegap® reconeix els millors banys del futur
La vuitena edició del concurs de disseny internacional jumpthegap®, organitzat per Roca en col·laboració amb el Barcelona centre de Disseny, va celebrar a l'octubre el seu lliurament de premis de l'edició 2018-2019 al Disseny Hub Barcelona.
La cerimònia de lliurament va reunir els finalistes del concurs -procedents de Colòmbia, Sèrbia, Ucraïna, Hongria, Portugal, Malàisia, República de Corea, Corea del Sud, Xina, Turquia i Espanya ia professionals del món del disseny i l'arquitectura; entre ells, els membres del jurat Ruy Ohtake, arquitecte i president del jurat; Isabel Roig, directora general de BCD Barcelona Centre de Disseny; Josep Congost, director de Disseny i Innovació de Roca; Dorota Koziara, dissenyadora, artista i curadora; Boris Voskoboynikov, arquitecte en cap i cap de l'estudi VOX Architects; Xavier Torras, Roca Brand Communication Director i Director de la Fundació We Are Water; Low Cheaw Hwei, Vicepresident de Philips Design Àsia, Cap de Disseny de Philips a Àsia i Cap de Govern i Assumptes Públics de Philips; i Deborah Seward, directora del Centre d'Informació de les Nacionals Unides.
A la gala es van donar a conèixer els tres guanyadors d'entre els 12 finalistes, quatre per cada categoria. Els premiats de la 8a edició del concurs de disseny internacional jumpthegap®, han estat:
• Categoria Professional:
Projecte 'Morpho'. Un sòl modular a base de làmines elàstiques de l'enginyer colombià, Eduardo Cárdenas (Universitat EAFIT de Medellín).
Murat Tabanlıoğlu ha valorat especialment la seva "excel·lent disseny i gran potencial per crear atmosferes diverses". Ruy Ohtake, Isabel Roig, Boris Voskoboynikov, Dorota Koziara, Josep Congost li han fet entrega d'un premi valorat en 10.000 €.
• Categoria Estudiant:
Projecte 'Care Bee'. Una columna de dutxa de l'estudiant hongarès de disseny industrial i de producte, Janos Priskin (Universitat d'Arts i Disseny Moholy-Nagy de Budapest).
Dorota Koziara ha valorat del projecte: "la seva capacitat ecològica, la seva funció estètica i el seu concepte de relaxació tan valuós en el estressant món actual".
Ruy Ohtake, Isabel Roig, Boris Voskoboynikov, Dorota Koziara, Josep Congost han lliurat un premi de 10.000 € al jove estudiant.
• Premi Especial de la Fundació We Are Water al projecte més sotenible:
Projecte 'Tik-Tap'. Un ruixador de dutxa de Soyeon Lee, estudiant coreana del Màster en Art, Arts Visuals i Estudis curatorials, i Hyemin Min estudiant coreana de Disseny d'Interiors a la Nuova Accademia di Belle Arti de Milà.
L'esdeveniment es va iniciar amb el jumpthegap® (talk): 'El disseny en l'arquitectura de Ruy Ohtake' impartida pel president del jurat Ruy Ohtake, arquitecte brasiler amb una trajectòria avalada per més de 300 projectes realitzats al Brasil ia l'estranger, i pels seus diversos reconeixements com: Gold Necklace 2007 de l'Institut d'Arquitetos do Brasil, professor emèrit de la Facultat d'Arquitectura de Sants i Professor Honoris causa de la Universitat Braz Cubas, a més de formar part de l'exclusiu grup d'arquitectes convidats al XX Congrés de la Unió Internacional d'Arquitectes celebrat a Beijing el 1999-.
Creat el 2004 amb l'objectiu de donar suport a joves arquitectes i dissenyadors, jumpthegap® s'adreça a estudiants i professionals menors de 40 anys i es divideix en dues categories principals: Professional i Estudiants. Des 2015 es lliura també el Premi Especial a la Sostenibilitat, atorgat per la Fundació We Are Water. Des de la seva creació han participat més de 25.500 persones, i concretament en aquesta vuitena edició s'han inscrit 5.000 participants i s'han presentat 725 projectes de 137 països.
El concurs, alineat amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible promoguts per l'ONU, impulsa que les futures generacions de dissenyadors i arquitectes centrin el seu treball, en la mesura del possible, a reduir l'impacte ambiental, un dels majors reptes socials del segle XXI . Roca és una marca pionera en el desenvolupament de solucions que contribueixen a la reducció del consum d'aigua i energia en l'ús diari dels seus productes i participa a la sensibilització sobre la necessitat de fer un ús racional d'aquests recursos.