Barcelona centre de Disseny participa al Design Day del pavelló d'Espanya de l'exposició de Dubai

La setmana del 8 de novembre va tenir lloc a l'Exposició Universal de Dubai el Design Day al pavelló d'Espanya on Roca va organitzar la trobada “Disseny mediterrani: un valor estratègic per a una marca global”, una sèrie de converses celebrades al mateix pavelló, que va comptar amb la col·laboració de Barcelona centre de Disseny i el suport de l'Ajuntament de Barcelona.

Isabel Roig, directora general de BcD, va ser l'encarregada de moderar aquest panell on van participar diferents membres del Clúster Disseny en les seves diferents sessions.

D'una banda, la sessió 'Sustainable design for a new future' va ser un diàleg entre Marc Viardot, Director de Màrqueting i disseny de Roca, y el dissenyador Andreu Carulla sobre com els dissenyadors poden influenciar altres sectors industrials per a un futur més sostenible. I van destacar l'estratègia de disseny de Roca com a un exemple magnífic.

Mentre que la sessió 'Roca, de Barcelona a the world' va ser un debat entre Xavier Torras, Brand Communication Director de Roca, i Borja Ferrater, arquitecte d'OAB, sobre com va néixer el primer Roca Gallery, a Barcelona, ​​com a flagship store de la marca el 2008 i sobre el seu impacte i projecció internacional.

L'altra sessió destacada va ser la que va inaugurar el Tinent d'Alcalde, Jaume Collboni: 'Barcelona, ​​a design and creativity hub' qui va destacar la consolidació de la marca Barcelona vinculada a la creativitat i Barcelona com a ciutat que atrau el talent de tot el món ja sigui en l'àmbit formatiu com en el laboral. El tinent d'alcalde va afirmar que “Barcelona es reforça com a capital mediterrània de les tecnologies i capital mundial de la mobilitat; això col·loca la nostra ciutat en una bona posició per enfrontar-se al futur d'una manera més sostenible, posant el disseny al servei, per una banda, de la marca de Barcelona i l'atracció del talent” mentre que per altra se situen “els reptes als quals ens enfrontem com a societat i en la nostra relació amb el planeta”. Collboni va afegir que "el fort compromís de la ciutat amb el disseny i la creativitat prové d'un ecosistema creatiu molt dinàmic que reforça el benestar social, alhora que genera identitat i valor afegit".

A la taula rodona posterior a la presentació del Tinent d'Alcalde hi han participat Xavier Torras, Brand Communication Director de Roca, Laura Cleries, directora d'Elisava - Research, i Pau Solanilla, City Promotion Commissioner de l'Ajuntament de Barcelona. Els ponents han compartit la visió de l'empresa, el món educatiu i la promoció de ciutat, sobre els actius que conformen aquest hub de disseny i creativitat que és la ciutat, com el talent, les connexions internacionals, com ara la xarxa World Design Weeks, amb seu a Barcelona o amb la capacitat de generar emocions.

Del 8 al 13 de novembre es va celebrar també la Dubai Design Week, amb la fira Downtown Design on van exposar empreses com RS Barcelona, ​​nanimarquina (membres del Clúster Disseny) o Nomon, Kriskadecor i Kettal.

Article següent

Newsletter