Acte de presentació del llibre "50 anys BCD"
El passat dimarts, 4 de juny, vam presentar el llibre “50 anys BCD” al Roca Barcelona Gallery.
La inauguració de l’acte va ser a càrrec de Xavier Marcé, regidor de cultura i indústries creatives; Luis Lopezbarrena, president de la Comissió Executiva de BCD; Xavier Torras, Director de Comunicació de ROCA i Isabel Roig, directora executiva de BCD.
Els dissenyadors del llibre, Jorge León i Mikel Romero, de l’estudi León Romero (membre del Clúster Disseny), van explicar l’evolució de la conceptualització del llibre. La General Manager de BALVI, Alicia Arteaga, va dedicar unes paraules a l’aniversari de BCD.
Seguidament, Isabel Roig va dinamitzar un col·loqui en el qual van participar diversos dels protagonistes que han format part d’aquests 50 anys, els quals van rememorar els moments més icònics d’aquest viatge per mig segle de promoció del disseny. Van intervenir Nathalie Naval, Global Brand Content Manager & PR de Simon; Albert Ortas, director general d’Intermèdia Comunicació; Toni Clariana, fundador de Magma Design; Juli Capella, soci de Capella Garcia Arquitectura; Mariana Eidler, Food Design Lab Director d’Elisava, i Carolina Gómez, Design Manager de SHAD.
Al final de l’acte, tots els assitents van rebre el llibre com a obsequi.
El llibre comprèn una cronologia dels fets més destacats dels 50 anys, així com les memòries, recordant les 5 seus diferents que ha tingut BCD. A nivell gràfic, inclou un anàlisi dels diferents logotips de BCD i de les gràfiques de totes les Barcelona Design Week. A més, presenta un recull d’imatges del projecte “Inspired”.
El 50è aniversari ha estat partocinat per Roca i Balvi, amb la col·laboració de Mastinell.