10.000 persones visiten l’exposició 'Inspired in Barcelona: A Gathering Place' al Fuorisalone de Milà
L’exposició ‘Inspired in Barcelona: A gathering place’, dedicada a la cultura de bar de Barcelona amb propostes d’interiorisme i de food design, ha registrat una assistència d’aproximadament 10.000 persones. L’exposició ha tingut lloc en el marc del Fuorisalone de Milà, la trobada mundial més important del disseny, entre els dies 6 i 12 de juny a un local de la Via Madonnina 12 que ha ofert una seqüència d’espais secrets al voltant d’un pintoresc pati.
Aquesta exposició, impulsada per ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball, i pel Departament d’Indústries Creatives de l'Ajuntament de Barcelona, ha estat organitzada pel BcD - Barcelona centre de Disseny, entitat que promou el disseny com a eina de transformació i innovació. En total, la trobada ha permès l’exposició de 100 productes de 39 empreses i 60 professionals catalans.
Les empreses catalanes que han participat en aquesta edició són: Aflote, Aparentment, Arrels Foundation, BD Barcelona 1972, Biscuits Bcn, Blasco & Vila, Bobino BV, Calma, Capdell, Comas Partners, El Celler de Can Roca, Enea Design, Estiluz, Faro Barcelona, Florentine Kitchen Knives, GOFI, Insolit, Kave Home, Kettal, Kriskadecor, Lagranja Collection, Lékué, Livingthings, Lucirmás, Marcceramica, Marset, Milán Iluminación, SA, Mobles 114, Museu del Càntir d'Argentona, Omelette Editions, Plat Institute, Pott, Resol, RS Barcelona, Santa & Cole, TotCor Project, Varlet, Vergés (Silleria Vergés, SA) i Vibia.
L’exposició, que ha tingut per objectiu crear consciència i promoure el talent creatiu i el disseny inspirat a Barcelona, ha ofert exemples de disseny gràfic, il·lustració, interiorisme i degustacions gastronòmiques en dues sales principals dedicades al sector contract per a bars i al food design. Així, a l’espai dedicat al món de l’interiorisme i el disseny de producte, s’han articulat vuit idees de bar diferents, amb la seva personalitat i mobiliari, mentre que a l’espai destinat al disseny del menjar s’ha fet un homenatge a la cultura de la taula a través de projectes de vaixella, ceràmiques, envasos, il·lustracions, entre d’altres.
L’assistència de gairebé 10.000 persones ha suposat una gran visibilitat a l’excel·lència, creativitat i talent de les empreses i professionals catalans, tant de caràcter artesanal com industrial. D’aquesta manera, Catalunya ha apostat per l’aparador de la ciutat de Milà com a via per fer-se un referent internacional en l’àmbit del disseny.