Participa a la Immersió Estratègica del Clúster Disseny
Sostenibilitat i propòsit: accelerant la transformació
La Immersió Estratègica és una jornada que té per objectiu reunir la comunitat del Clúster Disseny per poder reflexionar de manera estratègica sobre els reptes de futur, detectar noves oportunitats de negoci i compartir casos d'èxit inspiradors. Enguany se celebrarà entre els dies 16 i 19 de juny, i serà gratuïta i oberta a tothom (tot i que els membres del Clúster Disseny comptaran amb l'avantatge de poder accedir al material de forma il·limitada).
El tema principal d'aquesta edició és la sostenibilitat i l'acceleració de la transformació que les empreses hauran de fer en aquest sentit. I és que una de les conseqüències més grans del context de crisi sobtada que estem vivint és el canvi del model productiu. El sector empresarial ha d'afrontar ara la nova demanda de la societat, que demana anar cap a uns models més sostenibles.
Alguns dels assumptes que es tractaran seran reflexionar sobre com fer dels nostres negocis activitats més sostenibles, identificar nous models de negoci i reflexionar al voltant dels materials i el packaging.
En aquesta ocasió, degut a les prevencions sanitàries, hem optat per un model híbrid i en dues fases. Per una banda, us facilitarem 4 vídeos de 30 minuts cadascun que es publicaran a les 10h els dies 16, 17, 18 i 19 de juny al canal de Vimeo de BcD. Per altra banda, i comptant que ens podrem reunir de forma presencial, a la tornada de les vacances farem un taller específic centrar en materialitat. Inscriu-te aquí.
Temàtiques i ponents
16 de juny. Polítiques, regulacions i models de negoci: parlarem sobre polítiques, regulacions i nous models de negoci a través d'escoltar les idees i visions de persones empresàries, polítiques i investigadores.
- Ponents: Esteban León, cap del City Resilience Global Programme (CRGP) de les Nacions Unides, Clara Guasch, investigadora i consultora sobre disseny i sostenibilitat, Silvia Brandi, CEO d’Atlas of the Future, Carles Martínez, líder del projecte Rewine! d’Inèdit, Borja Lafuente, responsable de sostenibilitat de Danone Espanya, i Mireia Vilalta, R&D Packaging Engineering Manager & ecodesign de Danone EDP Europe.
17 de juny. Lideratge, eines i comunicació: parlarem sobre com el lideratge mou les empresas cap a models més sostenibles i coneixerem algunes eines que ens poden ajudar a transformar el nostre model de negoci per aconseguir un canvi real i sostenible.
- Ponents: Marta Pahissa, líder d’innovació ambiental a DKV, Allon Libermann, dissenyador a Form Us with Love, Pablo Sánchez, director executiu de B Lab Spain (B Corp), Anna Badia, cap de Human & Plan Impact de Veritas, i Afra Quintanas, fundadora d’AQ:SC i partner de Provenance.
18 de juny. Models de fabricació i materials: introduirem un model de producció basat en al relocalització, parlarem de la reutilització i les infinites possibilitats del plàstic ben gestionat.
- Ponents: Raúl Nieves, cofundador de Libreguard, Josep Maria Gris, vocal de Secartys, Andreu Belsunces, sociòleg i investigador, Álvaro Jansa, maker, Marc B. Padró, cofundador d’Esfèrica, Carles Martínez, líder del projecte Rewine! a Inèdit, i José F. López-Aguilar, cofundador d’Oiko.
19 de juny. Materials i biodiversitat: entendrem més sobre els materials, el seu vincle amb el territori i la biodiversitat, i reflexionarem sobre l'impacte de la transformació digital.
- Ponents: Clara Guasch, investigadora i consultora sobre disseny i sostenibilitat, Cristina Noguer, investigadora i dissenyadora independent, Samuel Sinclair, director de Biodiversify, i Jorge Márquez, cap d'experience design a Everis.