Benvinguda, R.I.T.A.! La primera UX Researcher creada per IA
Durant la Barcelona Design Week 2024, NTT DATA va presentar una innovació sense precedents: R.I.T.A. (Research Ideation Testing Artificial Intelligence), la primera investigadora en experiència d’usuari creada per intel·ligència artificial. Aquest agent generatiu amb veu ha estat entrenat utilitzant els resultats d’un estudi realitzat pel Digital Experience Research Center (DXRC) de NTT DATA Europa i Latam, en col·laboració amb el clúster de disseny del Barcelona Centre de Disseny, que explora com la Generació Z està adoptant la intel·ligència artificial i la seva percepció sobre la inclusió en aquest àmbit.
L’esdeveniment, que va tenir lloc a les oficines centrals de NTT DATA a Barcelona, va comptar amb un panell destacat format per Sílvia Ramon i Maria Llorà Trullà, investigadores líders d’aquesta recerca; Xavier Colomer, Head of IA de l’equip de Digital Technology Innovation de NTT DATA, qui va aportar la perspectiva tècnica sobre el desenvolupament d’aquesta eina revolucionària, i Jorge Márquez, Head of UX per Europa i Latam, qui va moderar la sessió i va desafiar R.I.T.A. amb dinàmiques interactives amb els assistents.
La taula rodona, on R.I.T.A. va participar com un ponent més amb “veu i vot”, va oferir una conversa única. La IA va respondre preguntes sobre la importància de l’educació en intel·ligència artificial per a una adopció segura o la seva perspectiva sobre els reptes i beneficis de les tecnologies generatives. Les seves respostes reflexives i crítiques van sorprendre el públic, demostrant el potencial d’aquestes eines per ser molt més que simples assistents.
R.I.T.A. obre un ampli ventall de possibilitats en el sector del disseny. La seva implementació busca alliberar els dissenyadors de tasques menys creatives, facilitar l’extracció d’insights durant la investigació d’experiència d’usuari i millorar la detecció de patrons, entre altres beneficis. Aquesta innovació s’alinea amb les tendències presentades per l’equip del DXRC de NTT DATA durant la Barcelona Design Week 2023, posicionant-se com un agent de canvi en la investigació i el disseny.
Amb R.I.T.A., NTT DATA fa un pas més cap a la transformació del User Research amb l’ajuda de la intel·ligència artificial. Una eina per repensar el futur del disseny des d’una perspectiva més inclusiva, eficient i visionària.